Tuesday, February 1, 2011

Ford Mustang Boss 302



Inžinjeri, stilisti i dizajneri su ojačali, olakšali i uljepšali Mustang GT kako bi napravili prestižni sportski automobil. Tim konstruktora je kao uzor za performanse novog Mustanga odabrao BMW M3, a kako tvrde, taj cilj su i dostigli.

Novi usisni kanali i prerađena bregasta osovina su povećali snagu poznatog 5,0-litarskog V8 motora sa 406 KS na 446 KS i 515 Nm okretnog momenta. Snagu ovaj moćni motor na pogonske točkove prenosi preko ručnog šestostepenog mjenjača koji je za ovu verziju Mustanga dobio nešto kraće prenosne odnose, dok dodatnu pomoć predstavlja i djelimična blokada diferencijala. 







Dinamičke osobine obje verzije su dodatno poboljšane krućim oprugama, debljim stabilizatorom na zadnjoj osovini, prednjim 14-inčnim Brembo kočnicama, sportskim kvačilom, ali i amortizerima sa podesivom tvrdoćom. 

Očekivano, Mustang Boss 302 ali i verzija Laguna Seca se i vizuelno ističu, i to prije svega zahvaljujući posebnoj crnoj i sivoj boji koja je izražena crvenim detaljima, ali i upečtaljivim aerodinamičkim dodacima poput spojlera na prednjem odbojniku. I zadnji spojler je za potrebe ove verzije dodatno povećan, dok je zbog posebne namjene ovaj Mustang dobio naplatke prečnika 19-inča sa sportskim pneumaticima koji su izrađeni od znatno mekše smjese, a koja omogućava mnogo više prijanjanja. 


Mustang Boss 302 posjeduje jedinstveni izduvni sistem sa četiri cijevi od kojih dvije završavaju na zadnjem dijelu, a druge dvije odmah ispred zadnjih točkova. Dvije dodatne cijevi šalju ispušne gasove kroz setove metalnih restriktora kako bi se dobio upečatljiv zvuk motora koji istovremeno zadovoljava ograničeni nivo buke na gradskim ulicama. Ove restriktore je po želji moguće i skinuti prilikom vožnje na trkaćoj stazi kada je potreba potpuna protočnost izduvnog sistema. 



Verzija Mustanga Boss 302 Laguna Seca se dodatno razlikuje zahvaljujući tabli sa instrumentima koja je dodatno prilagođena kako bi bila što preglednija, dok je upravljač presvučen u kvalitetnu alcantara kožu. Sve obloge i paneli su također sada u crnoj boji kako bi pogled vozača imao što manje smetnji, dok su zadnja sjedišta zbog uštede na težini u potpunosti izbačena, a njihovo mjesto je djelimično zauzelo cjevasto ukrućenje muldi zadnjih amortizera, a koje zahvaljujući trokutastom rasporedu obezbjeđuje i do 10 odsto kruću karoseriju. 

Zahvaljujući svim ovim poboljšanjima Laguna Seca verzija Mustanga pri kočenju sa 100 km/h do stanja mirovanja prelazi jedan metar manje, dok je ubranje do 100 km/h popravljeno za jednu desetinku. Ipak, kupci ovakvog Mustanga mnogo više će cijeniti podatak da u odnosu na standardni Boss 302 verzija Laguna Seca na istoj stazi puni krug napravi brže za više od dvije sekunde.