Hyundai je sa najsvježijim pripadnikom "ix" porodice krenuo još bržim tempom u etabliranju svog novog i uvjerljivog imidža. Svojevrsni premium osjećaj kojeg sa sobom nose modeli sa ix predznakom, i kojim se osjetno distanciraju od ostalih modela u ponudi Hyundaija, odličan je potez ovog proizvođača da pokaže kako su i na taj stanji konkurisati glavnim rivalima.
Sa novim ix20 su u toj namjeri možda i najbolje uspjeli, jer su u vrlo kompaktnom monovolumenu ponudili tu prepoznatljivu nijansu posebnosti. Naravno, takav pomak u kvaliteti i ponudi ima i svoju cijenu, pa ix20 tako definitivno ne spada među niskobudžetne automobile.
Iako Hyundai svoje automobile već odavno dizajnira i proizvodi u Evropi, na neki način je tek ix20 to pokazao u punom svjetlu. Prilično su rijetki monovolumeni ovih proporcija koji uspejvaju izgledati tako kompaktno i dinamično kao ix20, pa je na prvi pogled čak i prilično teško shvatiti da je riječ o monovolumenu. To je zasluga vrlo naglašenih bokova i blatobrana, dok mu u prilog idu i agresivno oblikovana svjetla, te brojni utori koji karoseriju čine dinamičnijom i "zategnutijom".
Zadnji dio, istina, zbog oblika stop svjetala predstavlja nešto klasičnije rješenje, dok prednji dio sa odlično oblikovanim svjetlima i već prepoznatljivom šestougaonom maskom djeluje dostojno sportskog automobila. Ukatko, u Hyundaiju su u potpunosti "prokužili" kakav izgled ima prolaz u Evropi, te je sasvim jasno da će već na osnovu izgleda ix20 privući značajan broj kupaca.
Promišljenost dizajna dolazi do izražaja u unutrašnjosti, gdje uprkos skladnim vanjskim proporcijama vlada neočekivan prostorni raskoš. Visoka karoserija i dugačko međuosovinsko rastojanje omogućili su više nego dovoljno prosotra za putnike, dok se i ovdje u punom svjetlu pokazala promišljenost poznatog rješenja klizne zadnje klupe. Tako putnici na zadnjim sjedištima osim individualnog podešavanja sjedišta mogu odabrati i optimalnu udaljenost od naslona prednjih sjedišta, dok istovremeno prtljažni prostor raste, ili se smanjuje.
Prtljažnik od osnovnih 440 litara jednako je impresivan, što se dodatno ističe praktičnim ravnim bokovima, a kao jedini nedostatak može se primjetiti visok utovarni rub. Također, ne čini se baš praktičnim ni polica prtljažnika koja je fiksna, te u slučaju kada koristite maksimalni kapacitet, tačnije zadnja sjedišta pomjerite do kraja prema naprijed, postoji mogućnost da sadržaj prtljažnika u značajnoj mjeri ostane otkriven za poglede.
Unutrašnjost, također, distancira ix20 od bratskih modela, pa je lako primjetiti kvalitetnije materijale koji su na dohvat ruke, dok se i sama ergonomija čini dorađenijom i logičnijom. Nažalost, detalji poput prodornog plavog osvjetljenja instrumenata i centralne konzole ili neosvjetljeni prekidači na vratima i dalje ostaju nepromjenjena i nepoželjna tekovina Hyundaija.
Ugodnost putovanja u ix20 je uz prostranost upotpunjena i ugodnim sjedištima koja su odmjereno ugodna i mekana, te iako im ne nedostaje bočnih profila bilo bi poežljeno imati tek neznatno dužu donju sjedeću površinu.
Iako se ističe dinamičnim dizajnom, ne treba zaboraviti da je osnovna namjena ix20-ke ipak ugodan prevoz, pa je u skladu sa tim Hyundai podesio i ovjes. U upotrebi na lošijim cestama ugodno će se voziti upijati neravnine, s tim da će na oštrijim oštećenjima ipak biti i neugodno bučan rad ovjesa. S obzirom na to da radi sasvim dobro u svim uslovima samo podešenje rada ovjesa je ugodno odmjereno, ali je činjenica da je zvučna izolacija izsotala na ključnim mjestima, pogotovo u području prednjeg podvozja.
U vožnji će ix20 vozaču biti sasvim zadovoljavajuće agilan, ali kao što se može i očekivati, najbolje će se snalaziti u gradskim sredinama, gdje će do izražaja doći okretnost i kompaktne proporcije. Ujedno, progresivni servo upravljač sasvim je dobro podešen, pa ni pri većim brzinama neće nedostajati dovoljna količina osjećaja na upravljaču.
Zanimljivo je da se Hyundai odlučio, barem u ovom periodu, za tržište u BiH ponuditi ix20 sa samo jednim motorom. Tako, htjeli to ili ne, ix20 dolazi sa modernim 1,4-litarskim benzincem od 90 KS, koji je inače solidno dinamičan, ali ne treba zaboraviti da ovdje nosi breme od skoro 1.300 kilograma, a na ruku mu ne ide ni visina karoserije. Kao što smo imali priliku isprobati na zvaničnoj prezentaciji u Dubrovniku prošle godine, idealan izbor za ix20 bio bi 1,6-litarski benzinac od 125 KS, koji je u stanju u potpunosti iskoristiti potencijale sasvim solidnog ovjesa.
Ipak, sa 1,4-litarskim motorom ix20 ima smisla za vozače koji su orijentisani ekonomičnijoj vožnji, a relano kupci ovog modela bi u većini i trebali biti takvi. Tako skromne performanse ovaj motor kompenzira prilično skromnom potrošnjom goriva, a osim u krajnjim naporima, predstavlja i vrlo ugodnog i tihog suputnika, pogotovo u gradskoj vožnji pri nižim okretajima. Petostepeni ručni mjenjač upotpunjuje cjelinu, pa iako sasvim uzorno vrši svoju dužnost, baš kao i motor nije namjenjen pretjerano brzom opsluživanju.
Iako su i dalje prisutni detalji koji zahtjevaju doradu, gdje se prije svega ističe bučan ovjes, u generalnom pogledu na Hyundaijev napredak, oni postaju prilično beznačajni. Jedan od najboljih pokazatelja razvoja ove marke je upravo ix20, koji je najbolje od svega što je Hyundai ponudio u posljednjih nekoliko godina, sada donio i među kompaktne automobile.
Naravno, takav napredak košta, pa je nerealno očekivati da se do ix20 može doći za iste novce za koje se nekada moglo doći do Matrixa, kojeg ix20 i nasljeđuje. Sa osnovnim modelom koji košta nešto manje od 25 hiljada maraka, i najskupljim modelom, koji je i dalje pokretan ovim motorom od 90 KS, skoro 32 hiljade maraka, novi ix20 ne spada među automobile sa rasprodaje. S druge strane, najnoviji "ix" tu cijenu opravdava na više načina, a jedan od njih je i prilično uvjerljiva fabrička garancija "triple five" koja uz pet godina generalne garancije obezbjeđuje i pet godina mobilne garancije, te pet godina besplantih kontrolnih pregleda u servisima.
Ipak, oni kojima je potreban kompaktan i prostran automobil naići će na brojne činjenice koje ga ipak čine jednom od najprivlačnijih ponuda u ovom segmentu.
Osnovni podaci testnog automobila:
Osnovni podaci testnog automobila: Hyundai ix20 1.4 Mpi Sound
Cijena osnovnog modela: 25.087 KM
Cijena testnog modela do registracije: 27.800 KM
Motor: Zapremina 1.396 ccm, snaga: 66 kW/90 KS, obrtni moment: 137 Nm pri 4.000
Dimenzije: dužina 410 cm, širina 176,5 cm, visina 160 cm, međuosovinski razmak 261,5 cm.
Zapremina prtljažnika: od 440 do 1.486 litara
Masa: 1.178 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,8 s, najveća brzina: 168 km/h
Potrošnja: Test - 7,9 l/100 km. Tvornički - grad 7,2, otvoreno 5,3, kombinovano 6,0 l/100 km
Paket opreme Sound sa dodacima: Progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača sa mogućnošću isključenja, 2x bočni zračni jastuk sa zračnim zavjesicama, ABS, elektronska blokada motora, set za popravak gume, podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih farova, stakla u boji, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), klizna zadnja klupa, daljinsko centralno zaključavanje, elektro-podizači prednjih stakala, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, naslon za ruku za vozača, rashladni pretinac za rukavice, alarm, zaštitna mreža za prtljag, radio/CD/MP3 sa digitalnim satom i dva visokotonska zvučnika, priključci za USB (i POD) i aux, INFO-sistem sa putnim računarom, prednja svjetla za maglu, adaptivno unutrašnje ogledalo, automatska regulacija paljenja brisača sa senzorom za kišu, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, komande za audio uređaj na upravljaču, bluetooth, elektro-podizači zadnjih stakala.
sarajevo-x.com